Şekeri Yükselten Besinler - ÇÖP BİDONU

Sağ Baştan Say

Home Top Ad

Post Top Ad

25 Aralık 2017 Pazartesi

Şekeri Yükselten Besinler

Şeker hastalığına yol açan gıdalar.


  Diyabet hastaları, beslenmesine dikkat edenler, şeker kullanımını azaltmak isteyenler bu yazımız tam size göre. Birçok diyetisyenin sürekli hatırlattığı özellikle Canan Karatay'ın üzerinde esprileriyle durduğu şeker konusu hepimizin ortak noktası haline geldi. Şeker tüketmiyorum ki zaten ben diyorsunuzdur çoğunuz ama çayı şekersiz içmek kahveyi sade tüketmek yeterli değil tabi ki. Gelin birlikte içerisinde yüksek miktarda şeker barındıran günlük hayatımızda çokça karşılaştığımız besinlere bakalım.
  İlk sırada ekmeği ele almak en doğrusu olacaktır. Toplumsal alışkanlığımız olarak yemek sofrasında ekmek olmayınca doymuyoruz. Bilmeliyiz ki en tehlikeli şeker kaynaklarının başında beyaz ekmek yer almakta. Ne yapalım yani ekmek değil pasta mı yiyelim der gibi olduğunuzu düşünüyorum. Bunun içinde bir cevabım var beyaz ekmek yerine tam tahıllı buğday ekmeği, çavdar ekmeği kepekli ekmek tüketebilirsiniz. Hatta evde kendi ekmeğinizi yapmak en güzeli en sağlıklısı.
  Meyve suları ve asitli içeceklerle devam etmek istiyorum yazıma. Katkı maddesi ve şeker olanı çok yüksek olan bu içecekler yine toplumsal alışkanlıklarımız içerisinde. Yemek davetine ya da hasta ziyaretine giderken yanımızda götürmeyi eksik etmiyoruz. İyilik yapalım derken kötülük yaptığımızın farkında değiliz tabi ki. Bu içecekler yerine taze sıkılmış şeker ilavesi olmayan meyve sularını tercih etmek en doğrusu.
  Diğer bir şeker deposu fastfoodlar. Çoğumuzun alışveriş merkezi hastalığı var. Hazır alışveriş merkezine gitmişken akşam yemeğini de aradan çıkaralım deyip fastfoodlara koşuyoruz. Çayımızı şekersiz içerken diğer yandan içerisinde bolca katkı maddesi ve şeker ilavesi olan hazır gıdalarla daha da batıyoruz.
  Evde yaptığımız her şey şekersiz mi ya da az şeker mi içeriyor? Hayır tabi ki. Genellikle gözden kaçırılan şeker kaynakları beyaz pirinç ve makarnadır. Türk sofralarında bolca yer alır. Ölçülü tüketebilir pirinç pilavı yerine bulgur pilavı tercih edebilirsiniz.
Patates her yemekte her öğünde sıkça tükettiğimiz bir besin. İçerisinde bulunan yüksek nişasta oranıyla yine dikkat edilmesi gereken bir şeker kaynağı
  Et tüketimi konusuna da değinmek istiyorum. Hepimiz etin protein kaynağı olduğunu biliyoruz. Asıl bilmediğimiz ise fazla tüketimde kırmızı et içerisindeki yağ miktarı ile şekeri yükselttiği. Bu nedenle şeker kullanımınıza dikkat ederken kırmızı eti de dengeli tüketmeyi unutmayın. Kırmızı et yerine daha az yağ oranı içeren tavuk, hindi, balık tüketebilirsiniz.
  Süt ve süt ürünleri ile konumuzu tamamlayalım. Yine yüksek protein içeriği ile bildiğimiz sütün de fazla tüketimi şekeri arttırıyor. Tam yağlı süt yerine yarım yağlı sütleri tüketmek daha doğru olacaktır. Şeker hastalığı nedenleri ve diyabet hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayınız.
                                            g.k.t   

                                                                                                                                         



                                                                                                                

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Pages