Psikolojik Uyku Bozuklukları - ÇÖP BİDONU

Sağ Baştan Say

Home Top Ad

Post Top Ad

18 Nisan 2017 Salı

Psikolojik Uyku Bozuklukları

UYKU PROBLEMİNDEN NASIL KURTULURUM?


Okurlarımız uyku probleminden nasıl kurtulurum? Uykuya dalmakta zorluk çekiyorum. Uykularım bölünüyor. Günlerdir doya doya uyuyamadım şeklinde yakınmalarla bizlere ulaşıyorlar. Uyku bir biyolojik gelişme olduğu gibi uykuya ruhsal olarak da hazır olmanın önemini vurgulamak gerekir.

 

Uyku için Yaygın Olarak Tavsiye Edilen Yöntemler


Uyku için en tavsiye edilen yöntem erken yatıp erken kalkmaktır. Misafirler, televizyon programları, takip ettiğimiz diziler ve hafta sonunu doya doya yaşamak istememiz gibi nedenlerle uykularımız geç saatlere sarkabiliyor. Uyku konusunda doğal olarak kendinizi yatağa itmeniz gerekse de biraz kuralcı olmanızda fayda var. Genelde sizlere uyumadan 1 saat önce su içmek, duş almak ve televizyonda sakin şeyler izlemeniz önerilir. Çoğu zaman kitap okumanızın uykuya dalmanıza yardımcı olacağından bahsedilir. Tüm bunları yapsanız dahi psikolojik ve ruhsal olarak rahat olmadığınız takdirde uykuya dalmakta zorlanırsınız. Yastığa başınızı koyduğunuzda kafanızdaki problemlerden ve sorgulardan mutlaka kurtulmalısınız.

 

Gün İçinde Yaşadıklarınız Uykularınızı Etkiler



Gün içinde sizi olumsuz olarak etkileyen olaylar, film şeridi gibi gözlerinizin önünden geçer. Uykularınız gün içinde yaşadıklarınızdan etkilenir. Hatta rüyalarımızın çoğu yaşadığımız şeylerin bir nevi yansımasıdır. Bilinçaltımızda kurtulamadığımız ve hala hesaplaştığımız olgular, problemler ve soru işaretleri kaygılarla beraber uykumuzu kaçırır.  Yatağınıza gittiğinizde kafanız rahat olmalı. Uykudan önce dinginlik veren şeylerle uğraşmalısınız.  Problemlerinizi hatırlamanıza ve tekrardan kafa yormanıza neden olacak sohbet ortamlarından uzaklaşmalısınız. Sizi mutlu edecek şeylerle uğraşmak psikolojik olarak rahatlık vereceğinden uykunuzun kalitesine ve uykuya dalmanıza olumlu yönde etki edecektir.

Hayatı Olduğu Gibi Kabullenin


Çözümsüz konularda üsteleyici olmayınız. Hayatı akışına bırakmalı ve kadere teslim olmalısınız. Hayatı kabullenirken kendinizi de olduğu gibi sevmelisiniz. Hayat şartları ne olursa olsun sağlık için uyku şarttır. Uyku aynen bir makinenin çokça çalışıp arıza vermemesi için dinlendirilmesi ve fişi çekilmesi gibi bir reaktife ve rölanti şeklidir. Uyku sizi yeniler ve güçlendirir. Karmaşık duygu ve düşünceler içinde geçen akşamlarda uykusuzluk çekmek çok normaldir.

Uyku İlacı Son Çözüm


Beyin problemleri, bir girdap gibi sorgularla döndürür. Her cevapsız soruda çözüm kapıları kapanır. Kapılar ve çözümleri olmayanın da huzuru olmaz. Mutluluk uzaklaşırken beyinde oluşan metaforlar büyür ve içinden çıkılmaz travmatik sorunları oluşturur. Çoğumuzun Serequel, Largactil ve yeşil reçeteli ilaçlara uyku için başvurmamız bu yüzdendir. Problemlere odaklanmış ve sonuçsuz şekilde sürekli düşünür olmuşuzdur. İlaçlar konsantrasyonumuzu bloke ederek kendimize daha fazla zarar vermemizi engeller. Sorunlara odaklanmakta ne kadar zorlanırsak o kadar problemlerden uzaklaşırız. Gerçekten bu sağlık için gereklidir fakat en son başvurulması gerekir.


Birçok insan hayatını uyku ilaçlarıyla sürdürmektedir. Bundan da gocunmuyorlar. Eğer uykusuzluk konusunda uzun vadeli sorun yaşıyor ve çözüm bulamıyorsanız, sizi yaratanın size emanet ettiği bedeninize sağlık adına iyi davranmak durumunuz şart olur. Bunun gereği bir doktora görünmek ve ilaç kullanmaktan çekinmemektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Pages