Yazabilmek yetenek gerektiren bir sanat. Yazdıklarını
okutabilmek ise apayrı bir yetenek gerektiren sanat. Kabul edelim ki çoğumuz kalemiyle
dünyayı değiştirebilecek kadar başarılı değiliz. Her ne kadar bu kabiliyete
sahip olmasak da yazdıklarımızı okutabilmenin, geniş kitlelere ulaştırabilmenin
bir yolu var. Detaylı bir anahtar kelime araştırmasından sonra (Google Keyword Planner Tool)
yazdıklarımızın internet ortamında okunulabilmesi çok kolay.
Google Adwords Keywords
Öncelikle Adwords’e kayıt oluyoruz. Kayıt işlemi birçok
kaynak tarafından anlatıldığından bu konuyu geçiyorum. Kayıt işlemi başarıyla
gerçekleştirdikten sonra Google Keyword
Planner Tool yani Anahtar Kelime Planlama Aracına giriş yapıyoruz ve sağ
üst köşeden anahtar simgesine tıklıyarak Google
Adwords Keywords işlemine başlıyoruz. Planlama bölümünden Anahtar Kelime Planlayıcıya giriş yapıyoruz. Açılan sayfanın ilk satır grubundaki ‘’bir kelime öbeği… diye başlayan satıra tıklayarak Google Adwords Keywords işlemine başlıyoruz.
İşin en önemli noktası burada
başlıyor. Üreteceğiniz içeriği kendinizce bir kaç kelime ile özetleyin. Belirlediğiniz kelimeleri aynı
satırın altında çıkan ilk kutucuğa araya virgül koyarak yazın. Örneğin; şeker
hastalığı üzerine bir makale üretmek için anahtar kelime grubu olarak ‘’şeker
hastalığı’’ ve ‘’şekeri yükselten besinler’’ olarak belirledim. Anahtar kelime
bulma satırına aşağıdaki resimde belirttiğim gibi kelime gruplarını virgül ile
ayırarak yazın ve alttaki fikir al butonuna basarak reklam ücretlerini
değerlendirmeye başlayın.
Karşımıza çıkan ekranda şekeri yükselten besinlerin reklam
değerini tahmini 1,69 TL olarak verirken, şeker hastalığına karşılık 0,48 TL
veriyor. Kendimce bu kelime gruplarının tahmini reklam gelirlerini düşük
bularak hemen aşağıdaki tablo değerlerini incelemeye başlıyorum. Burada önerilen teklif sütununa tıklayarak reklam
gelirlerinin yüksekten düşüğe doğru sıralanmasını sağlıyorum. Oluşan tabloda ‘’şeker
yüksekliği’’ kelime grubunun tahmini reklam değerinin 10,81 olduğunu görerek bu
kelime grubunu anahtar kelimelerim olarak seçiyorum.
Yani özgün içerik üretip
anahtar kelimelerimi şeker yüksekliği olarak belirlersem ve biri bu sayfadaki
reklama tıklarsa yaklaşık 10,81 kuruş kazanacağım demek oluyor. Yaklaşık
dememin sebebi Google amcanın reklam değerinden bir miktar kesiyor olması. Eğer
ki içerik üretmede yetersiz kalacağımı hissedersem, ikinci satırdaki ‘’şeker
testleri nedir’’ kelime grubunu da ekleyerek makalemin içeriğini genişletiyorum.
Anahtar kelime fikirlerinin solundaki Reklam Grubu Fikirlerini de inceleyerek anahtar
kelimelerinizi genişletebilirsiniz.
Böylelikle Google Keyword Planner Tool incelememizi tamamlayıp içeriklerimi daha
geniş kitleye duyurabiliriz. Anahtar kelime planlamasının özgün içerik ile başarılı olacağını unutmayın.