Google Keyword Planner Tool - ÇÖP BİDONU

Spor, doğa, sağlık, teknoloji ve güncel içerikler

Sağ Baştan Say

Home Top Ad

Post Top Ad

5 Şubat 2018 Pazartesi

Google Keyword Planner Tool



Yazabilmek yetenek gerektiren bir sanat. Yazdıklarını okutabilmek ise apayrı bir yetenek gerektiren sanat. Kabul edelim ki çoğumuz kalemiyle dünyayı değiştirebilecek kadar başarılı değiliz. Her ne kadar bu kabiliyete sahip olmasak da yazdıklarımızı okutabilmenin, geniş kitlelere ulaştırabilmenin bir yolu var. Detaylı bir anahtar kelime araştırmasından sonra (Google Keyword Planner Tool) yazdıklarımızın internet ortamında okunulabilmesi çok kolay.

Google Adwords Keywords


Öncelikle Adwords’e kayıt oluyoruz. Kayıt işlemi birçok kaynak tarafından anlatıldığından bu konuyu geçiyorum. Kayıt işlemi başarıyla gerçekleştirdikten sonra Google Keyword Planner Tool yani Anahtar Kelime Planlama Aracına giriş yapıyoruz ve sağ üst köşeden anahtar simgesine tıklıyarak Google Adwords Keywords işlemine başlıyoruz. Planlama bölümünden Anahtar Kelime Planlayıcıya giriş yapıyoruz. Açılan sayfanın ilk satır grubundaki ‘’bir kelime öbeği… diye başlayan satıra tıklayarak Google Adwords Keywords işlemine başlıyoruz.
Google Keyword Planner Tool resimli

İşin en önemli noktası burada başlıyor. Üreteceğiniz içeriği kendinizce bir kaç kelime ile özetleyin. Belirlediğiniz kelimeleri aynı satırın altında çıkan ilk kutucuğa araya virgül koyarak yazın. Örneğin; şeker hastalığı üzerine bir makale üretmek için anahtar kelime grubu olarak ‘’şeker hastalığı’’ ve ‘’şekeri yükselten besinler’’ olarak belirledim. Anahtar kelime bulma satırına aşağıdaki resimde belirttiğim gibi kelime gruplarını virgül ile ayırarak yazın ve alttaki fikir al butonuna basarak reklam ücretlerini değerlendirmeye başlayın.
Google Keyword Planner Tool resimli

Karşımıza çıkan ekranda şekeri yükselten besinlerin reklam değerini tahmini 1,69 TL olarak verirken, şeker hastalığına karşılık 0,48 TL veriyor. Kendimce bu kelime gruplarının tahmini reklam gelirlerini düşük bularak hemen aşağıdaki tablo değerlerini incelemeye başlıyorum. Burada önerilen teklif sütununa tıklayarak reklam gelirlerinin yüksekten düşüğe doğru sıralanmasını sağlıyorum. Oluşan tabloda ‘’şeker yüksekliği’’ kelime grubunun tahmini reklam değerinin 10,81 olduğunu görerek bu kelime grubunu anahtar kelimelerim olarak seçiyorum. 

Google Keyword Planner Tool resimli
Yani özgün içerik üretip anahtar kelimelerimi şeker yüksekliği olarak belirlersem ve biri bu sayfadaki reklama tıklarsa yaklaşık 10,81 kuruş kazanacağım demek oluyor. Yaklaşık dememin sebebi Google amcanın reklam değerinden bir miktar kesiyor olması. Eğer ki içerik üretmede yetersiz kalacağımı hissedersem, ikinci satırdaki ‘’şeker testleri nedir’’ kelime grubunu da ekleyerek makalemin içeriğini genişletiyorum. Anahtar kelime fikirlerinin solundaki Reklam Grubu Fikirlerini de inceleyerek anahtar kelimelerinizi genişletebilirsiniz.

 Böylelikle Google Keyword Planner Tool incelememizi tamamlayıp içeriklerimi daha geniş kitleye duyurabiliriz. Anahtar kelime planlamasının özgün içerik ile başarılı olacağını unutmayın. 

Post Bottom Ad

Pages