Tema resimleri Storman tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Comments

Facebook

Blog Archive

Categories

İLETİŞİM ADRESİ

İLETİŞİM ADRESİ

Ad Home

Tags

latest tweets

Instagram posts

flickr photos

random posts

Magazine

Random Posts

Videos

Recent Posts

Header Ads

Popular Posts

Sports

5 Mayıs 2017 Cuma

REKLAM SMS'LERİ NASIL ŞİKAYET EDİLİR?

 

Reklam Sms'leri ŞikayetReklam SMS’ lerinden kurtulmak artık çok kolay…
Çoğu kişiyi mağdur eden reklam mesajları büyük bir sorun haline geldi. Nereden nasıl geldiğini bilmediğimiz, ismini bile duymadığımız firmaların tanıtım mesajlarını sürekli alıyor ve rahatsız oluyorsanız bu yazımız tam da size göre.

Reklam SMS’ lerinin Yasal Boyutu Nedir?


Devletin vatandaşın mağduriyetini gidermek amacıyla bu konuya 6563 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’nda yasal düzenleme getirdi. Gümrük ve Ticaret Bakanlığının oluşturduğu, Resmi gazetede yayınlanan yasal düzenleme ile reklam SMS’ leri gönderen firmal
ara 50 bin TL’ye kadar idari para cezası öngörülüyor. 1 Mayıs 2015 tarihinden itibaren yürürlüğe giren yasa şirketleri zora sokuyor. Reklam SMS’ leri gönderemeyen şirketlerin yeni yöntemi ise size gönderilen onay mesajları oluyor. Siz onay vermeden izinsiz SMS gönderemeyen firmalara cevap vermemeniz bile izniniz olmadığını gösteriyor. Böylelikle size SMS ya da e-mail gelmiyor. Bu firmalara hat operatörleri ( Vodafone, Turkcell, Avea gibi ) de ekleniyor. Operatörler tarafından gönderilen bilgi amaçlı bakiye sorgulama, kullanım miktarı, borç tahsilâtı gibi mesajlar dışında mesaj gönderimi de yasaklanıyor.
Reklam Sms'leri Şikayet
https://copbidonu.blogspot.com.tr/
Ayrıca ticari amaçlı atılan SMS ve e-maillerde, sebep sunmaksızın mesaj almama isteğinde bulunabilirsiniz. Buna red hakkı deniyor. Ticari içerikli mesajların içerisin
de mesaj alma istemediğinize dair link bulunmak zorunda. Genellikle küçük puntolarla mesajın sonunda yer alıyor.

Reklam SMS’ leri Nasıl ve Nereye Şikâyet Edilir?


Devlet, reklam SMS’ lerini şikâyet etmek için size üç yol sunuluyor.
İlk seçeneğiniz yasayla birlikte yetkililer tarafından açıklanan bilgiler ile direk başvuru yapmak. İkamet adresinizin bulunduğu yerde ya da şikâyet etmek istediğiniz yerde Gümrük ve Ticaret Bakanlığı İl Müdürlüğü bulunuyor ise direk başvurunuzu yapabilirsiniz. Eğer bulunduğunuz yerde Gümrük ve Ticaret Bakanlığı İl Müdürlüğü bulunmuyor ise mevcut İl Müdürlüklerine de yapabilirsiniz.
İkinci seçeneğiniz ise internet ortamından şikâyet başvurusu yapmak. Gümrük ve Ticaret Bakanlığının açıklamaları ile elektronik ortamda BİMER’ e yazarak daha hızlı bir şekilde şikâyetinizi iletebilirsiniz. BİMER e yazmak için e-devlet şifreniz ile Başbakanlık tarafından oluşturulan formu doldurmanız yeterli. Telefon ile Alo 150 hattından da BİMER’ e ulaşabilirsiniz. Ayrıca eposta ile Başbakanlık İnsan Hakları Başkanlığına şikâyetinizi iletebilirsiniz.
Üçüncü seçeneğiniz ise yine Gümrük ve Ticaret Bakanlığına bağlı olan Alo 175 tüketici hattını arayarak sürekli gelen reklam mesajlarınızı şikâyet etmek.


2 on: "REKLAM SMS'LERİ NASIL ŞİKAYET EDİLİR?"