Tema resimleri Storman tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Comments

Facebook

Blog Archive

Categories

İLETİŞİM ADRESİ

İLETİŞİM ADRESİ

Ad Home

Tags

latest tweets

Instagram posts

flickr photos

random posts

Magazine

Random Posts

Videos

Recent Posts

Header Ads

Popular Posts

Sports

26 Nisan 2017 Çarşamba

YAŞAM TARZI NASIL DEĞİŞİR?

 

  

Hareketsiz yaşam tarzı çağımızın en büyük sorunlarından biri haline geliyor. Ancak bunu 10 basit alışkanlıkla gidermeniz mümkün…
Teknolojiyle birlikte her şey ayağımıza geliyor. Çok fazla enerji harcamadan istediğimiz her şeye ulaşıyoruz. Bu alışkanlıklar da bizi sedanter yaşama sürüklüyor. Halk arasında tembellik ya da sersemlik olarak da bilinen sedanter yaşamın zararları saymakla bitmiyor. Haliyle hastalıklar da peşinden geliyor. 10 basit öneri sizi hareketsiz yaşam tarzının zararlarından koruyor. İşte o öneriler…

Egzersiz yapın

Sırt Ağrısı
-Düzenli olarak yapılan egzersiz kalp damar hastalıklarının bir numaralı koruyucu etkenidir. Kendinize bir spor branşı bulun
-Sporunuzu kahvaltı öncesinde yapın. Kilo vermek ve yağlarınızın yakımı için idealdir.
-Günde en az 30 dakika tempolu yürüyüş yapın. Bu yürüyüşler kas iskelet sisteminizi güçlendirecektir.
-Asansör, yürüyen merdiven gibi hareketinizi engelleyecek mekanizmalardan uzak durun.
-Masa başı bir mesleğiniz varsa mesai saatlerinde esneme hareketleri yapın.


Yemek alışkanlığınızı gözden geçirin

-Güne kahvaltı ile başlayın.
-Gazlı içeceklerden uzak durun
-Yağlı, şekerli, fastfood türü gıdalar tüketmeyin.
-Taze meyve sebze tüketin.
-Akşam yemeklerinde çok aşırıya kaçmayın.
- Yemek yedikten sonra uzanmayın.
-Beslenmenizde tüm gıda gruplarına yer verin.

Su tüketin

-Uyandığınızda iki bardan ılık su için.6-7 saatlik süre sonunda vücudunuzun uyanmasını sağlar.
-Gün içerisinde 1,5-2 litre su tüketin. Metabolizmanızı hızlandırUyku hijyeninize dikkat edin.
-Gün içerisinde uyumayın.
-Uyumadan en az 2 saat öncesine kadar yemek yemeyin.
-Karanlık odada uyumaya gayret gösterin. Uyumadan önce teknolojik aletlerinizi odadan çıkarın.
-Her gün aynı saatlerde yatıp aynı saatlerde kalkmaya özen gösterin.
-Uyandıktan sonra yatağınızda vakit geçirmeyin.

Bakımınıza özen gösterin

-Haftada 2 ya da 3 kez duş alın. Duşunuzun son 5 dakikasında soğuk suya geçin. Kan dolaşımınız artacak kendinizi daha zinde hissedeceksiniz.
-Ağız bakımınıza özen gösterin. Günde iki kez dişlerinizi fırçalayın ve ağız bakım suyu kullanın.
-Bakımınıza özen göstermeniz kendinize olan güveninizi arttıracaktır.

Stresinizle başa çıkmayı öğrenin

-Stres yaratabilecek durumlardan kaçının.
-Stresinizi, öfkenizi yönetin. Kendinizi rahatlatacak yöntemler ( yoga, müzik dinlemek, yürüyüş...) bulun.
-Gülümseyin. Gülümsemeyle vücudunuzda üretilen adrenalin ve dopamin sizi rahatlatacaktır.
-Olumsuz durumlara pozitif bakmaya çalışın.

Alkol ve sigara kullanmayın

Beyninizi canlı tutun

-Zeka oyunları, bulmaca, hafıza oyunlarını tercih edin.
-Aktivitelerinizi sağlak iseniz sol elinizle, solak iseniz sağ elinizle yapmaya çalışın. Hem nörolojik gelişim sağlayacaktır hem de hafızanızı güçlendirecektir.

Teknolojiden uzaklaşıp çevrenize zaman ayırın

-Teknolojik aletlerle gereksiz zaman öldürmek yerine kitapların cazibesiyle tanışın.

Sosyalleşin

-Arkadaşlarınızla zaman geçirin.
-Daha önce gitmediğiniz yerlere gidin, yapmadığınız aktiviteleri deneyin.
                                            g.k.t 




0 on: "YAŞAM TARZI NASIL DEĞİŞİR?"