TEKNOLOJİNİN ZARARLARI - ÇÖP BİDONU

Sağ Baştan Say

Home Top Ad

Post Top Ad

10 Nisan 2017 Pazartesi

TEKNOLOJİNİN ZARARLARI

Teknolojinin zararları Teknoloji hayatımıza büyük avantajlar sağlamaktadır. Peki, bizlerden neleri götürdüğünün farkında mısınız? Yazımızı okuduktan sonra bunları kesinlikle yapmayacaksınız…

Teknoloji modern çağın vazgeçilmez bir unsuru oldu. Hayatımızı ele geçiren, sınır koyulması güç bir durum haline geldi. Her yerde elimizden düşmeyen tabletlerle ve telefonlarla yataklarımıza girmeye başladık. Bununla birlikte de zararlarından kaçamaz olduk. Aşırı yorgunluk, sinirlilik, konsantre olamama ile kendini belli eden uyku bozuklukları ortaya çıktı.

Teknoloji nasıl uyku bozukluğuna neden oluyor?


Beynimiz gündüz ve gece sirkülasyonuyla işlemektedir. Gece ve gündüzü algılayarak farklı hormonlar salgılamaktadır. Bu hormonlardan olan melatonin hormonu, en verimli şekilde biz uykudayken salınır. Ancak melatonin hormonu salınması için ortamın karanlık olması gerekmektedir. Aydınlık ortamda beyin hala gündüz olarak algıladığı için melatonin üretmekte zorlanır. Cep telefonu, tablet, televizyon, bilgisayar gibi teknolojik aletler mavi ışık içermektedir. Mavi ışığa yoğun bir şekilde maruz kalan insanlarda melatonin hormonu salınmaz. Melatonin hormonu uykuyu kontrol eden bir hormon olduğu için, teknolojik aletlerin bağımlılarında uyku bozukluğu görülmektedir. Melatonin özellikle 21.00 ve 00.00 saatlerinde yoğun olarak salınmaktadır. Bu saatler içerisinde radyasyon alan insanlarda uykuya geç dalma, daldığında sık uyanma gibi sorunlar yaşanmaktadır. Ayrıca sabah uyandığında aşırı yorgunluk, gün içinde konsantrasyon bozukluğu ve sinirlilik görülmektedir. Çocuklar da ise aşırı teknoloji kullanımı gelişim geriliği, öfke, yalnızlık korkusu, bağımlılık gibi psikolojik sorunlara yol açmaktadır.

Teknolojik aletlerin zararlı etkilerinden nasıl korunuruz?


Teknolojik alet kullanımınızı mümkün olduğu kadar en alt seviyeye indirin. Gerekli olmadığında kullanmayın.

Teknolojik aletleri yanınızda taşımayın. Cep telefonu taşımak zorundaysanız tuş takımı dışa bakacak şekilde yerleştirin.

Cep telefonuyla kısa süreli ve kulaklık kullanarak konuşun.

Gece yatmadan 2 saat öncesinde teknolojik aletlerle aranıza mesafe koyun.

Gece yatarken cep telefonunuzu başucunuza koymayın. Aranızda en az 2 metre mesafe bırakın. Cihazlarınızın internet bağlantısını mutlaka kapatın.

Uyuduğunuz odada teknolojik alet bulundurmayın.

Cep telefonlarınızı ve tabletlerinizi emdiği radyasyon derecesine göre seçin.

Teknolojik aletlerden yayılan elektromanyetik dalgaları engelleyici ve yok edici ürünler kullanın.
























































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Pages